TED Talks – Ghidul oficial TED pentru vorbit in public
Chris Anderson
Orice persoana care lucreza in mediul de business trebuie sa stie sa isi prezinte ideile intr-un mod simplu, clar si persuasiv. Discursurile TED, indiferent de subiect, sunt recunoscute pentru simplitate si capacitatea de a captiva audienta. Chris Anderson, Directorul TED, integreaza in acesta carte ingredientele discursurilor care transforma oamenii.
In primul rand discursul trebuie sa aiba un fir rosu, sa fie consistent si relevant. Cuvintele alese trebuie sa fie simple si sa starneasca curiozitatea. Vorbitorul nu trebuie sa se focalizeze pe el ci pe audienta – potentialul client – pe nevoile si interesele lui. Pentru ca fiecare vorbitor e diferit, nu exista o reteta standard, succesul discursului fiind dat de amprenta personala. Conectarea cu publicul este cea cea mai importanta si poate fi realizata prin dezvaluire, contact vizual, povesti si glume. Nimeni nu este dispus sa isi incredinteze mintea unui om plin de el, astfel ca “parcarea ego-ului” inaintea discursului e obligatorie.
Pentru un discurs de success, pregatirea intensa este un factor cheie (minim 60 de zile pentru un discurs TED!). Suportul vizual? Cat mai simplu si imagini in primul rand. Tinuta trebuie sa fie corespunzatoare si sa nu atraga atentia; oamenii trebuie te asculte, nu sa fie distrasi de modul in care esti imbracat. Tonalitatea alternanta a vocii te va ajuta sa exprimi emotii, si astfel vei evita plictisirea audientei.