Cariere, Editorial, News, Testimoniale

Cât de fashion trebuie să fie echipamentele de protecţie?

Cât de fashion trebuie să fie echipamentele de protecţie?

Dezvoltarea unui brand propriu şi investiţii de jumătate de milion de euro care au vizat infrastructura de logistică şi dezvoltările informatice aferente sunt cele mai recente decizii strategice ale distribuitorului de echipamente de protecţie Renania. Cu o cifră de afaceri estimată la peste 165 de milioane de lei în 2023 şi un profit de aproape 12 milioane de lei, compania îşi bugetează plusuri şi pentru anul în curs.

„Paza bună trece primejdia rea” este proverbul pe care se potriveşte mănuşă profilul companiei Renania, distribuitor de echipamente de protecţie. Cu 149 de angajaţi, firma a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 165,7 milioane de lei (date provizorii), în creştere faţă de 2002, când s-a plasat la aproape 153 milioane de lei. În acelaşi interval, şi profitul a crescut de la 8,1 milioane de lei la aproape 12 milioane de lei. „Ne propunem să ne eficientizăm activitatea şi să regândim modul în care ne servim clienţii, prin disecarea fiecărei activităţi, prin validarea acestora din perspectiva clientului. Ne-am bugetat o creştere de 20% pe anumite canale de vânzări cu potenţial, însă cel mai important obiectiv este de a ne menţine nivelul de încredere pe care clienţii îl au în Renania şi consolidarea cotei de piaţă”, declară Florentina Taudor, general manager al companiei.

În ultima perioadă Renania a alocat investiţii de jumătate de milion de euro care au vizat infrastructura de logistică şi dezvoltările informatice aferente. Astfel, suprafaţa totală de depozitare a fost mărită cu 25%, ajungând la 11.700 mp, a fost dublat numărul de locaţii de depozitare, mărind implicit şi eficienţa operaţională, conform Florentinei Taudor. „Dacă în trecut puteam procesa şase comenzi în acelaşi timp, acum putem procesa 18, iar distanţa parcursă pentru procesarea unei comenzi a scăzut, în medie, de patru ori. Toate acestea s-au tradus în beneficii de cost şi timp pentru clienţii noştri şi ne-au permis să menţinem produsele competitive în această perioadă de inflaţie crescută şi să livrăm în continuare 99,9% din comenzi în 24 de ore în orice colţ al ţării.”

O altă decizie strategică a companiei se leagă de dezvoltarea produselor proprii, sub brandul Renania. Sub sloganul „Safety Loves Fashion”, Renania a lansat noua campanie de identitate. „În ultimii doi ani, compania noastră, care e specializată în importul, distribuţia şi consultanţa în domeniul siguranţei ocupaţionale, a explorat direcţia extinderii portofoliului de produse marca Renania, abordând ţesături inovative, croieli personalizate pentru femei, dar şi procese riguroase de control al calităţii. Astfel, sub marca Renania au fost create game de încălţăminte ergonomică din materiale rezistente la testele de abraziune, îmbrăcăminte de protecţie cu design contemporan, jachete sau combinezoane antichimice, mănuşi de protectie cu tehnologie inovativă a ţesăturilor cu protecţie la tăiere. Acestea sunt doar o parte dintre categoriile abordate, dar ele confirmă direcţia pe care ne dorim s-o cultivăm – extra atenţie pentru utilizator, confort şi stare de bine, nu doar siguranţă”, afirmă Florentina Taudor.

Multe dintre produsele companiei au fost integrate în strategia de employer branding a firmelor partenere, „care au înţeles că ţinutele impuse de normele de siguranţă pot fi şi prietenoase, moderne, confortabile, nu doar impecabile din punct de vedere tehnic”, argumentează executivul de la Renania. Compania are în portofoliu toate categoriile de produse necesare în preotecţia muncii, de la încălţăminte şi îmbrăcăminte de protecţie (reprezintă ponderile cele mai mari în vânzări, 60%), dar şi mănuşi de protecţie (20%), ochelari, semimăşti, antifoane sau igienă şi curăţenie. În total, aproape 8.000 articole unice sunt găzduite în depozitul companiei, care pot fi livrate în 24 de ore oriunde în ţară, „însă promovăm mult mai multe produse, care se regăsesc în portofoliile furnizorilor noştri colaboratori. Noi suntem furnizori de echipamente, distribuitori pentru produsele celor mai importanţi producători mondiali în domeniu, precum şi producător pentru produsele proprii, brand Renania, iar pieţele de import sunt Europa şi Asia, dar avem şi colaborări cu furnizori din România”.


Florentina Taudor, general manager, Renania: „Credem mult că «safety» este dincolo de porţile unei fabrici sau de casca de protecţie şi pantofii cu bot metalic. De peste 10 ani investim în dezvoltarea portofoliului de produse şi în conştientizarea importanţei utilizării echipamentelor de lucru“


Despre cei mai importanţi paşi făcuţi în ultimii cinci ani, Florentina Tudor spune că un moment cheie a fost în perioada pandemiei şi imediat după, când compania a reuşit să facă livrări către clienţi, când totul era blocat. „Avem cea mai mare gamă de produse de siguranţă din România, disponibilă în magazinele proprii sau ale partenerilor noştri dar şi online. Investiţiile permanente în tehnologie (de la sistemele informatice de gestionare a relaţiei cu clienţii sau de management al mărfii din depozit, aparatele de distribuţie a echipamentelor de protecţie de tip vending machine instalate la clienţi, la investiţiile în sistemul propriu de logistică şi utilizarea roboţilor pentru activităţile repetitive) sunt parte din strategia noastră pe termen lung”, afirmă reprezentanta Renania, care deţine funcţia de conducere a companiei de peste 12 ani. Înainte de a prelua funcţia actuală, care a presupus relocarea de la Bucureşti la Târgu-Mureş, unde este sediul Renania, ea a acumulat 15 ani experienţă în cadrul unor instituţii financiare, ca BCR şi GE Money România.

Un moment important în dezvoltarea afacerii a fost în urmă cu 13 ani, când antreprenorii care au dezvoltat afacerea, fraţii Orlando şi Roland Szasz, au mizat pe management profesional. „Practic, s-a schimbat întregul ecosistem al companiei. Oamenii se întreabau, la acel moment, «de ce să schimbăm ceva care deja funcţionează bine?». Ei bine, pentru că, schimbându-l, am obţinut rezultate şi mai bune, remarcabile – dacă îmi permiteţi să spun aşa. Este o provocare să vezi cum ar putea evolua lucrurile pe termen lung, dar aceasta este abilitatea pe care ar trebui să o aibă un bun manager.” Pe parcursul ultimilor 13 ani, Renania a trecut prin multiple transformări: extinderea gamei de produse, şi-a asumat deschiderea către zona de retail, iar la nivel intern a înregistrat transformări de substanţă la capitolul „alinieri la ultimele noutăţi tehnologice”, enumeră reprezentanta companiei. Astăzi, datorită programului de digitalizare, întreaga forţă de vânzări a companiei „poate oferi tuturor clienţilor accesul la consultanţă personalizată, informaţii în timp real legate de stocuri sau despre întreaga gamă de produse din portofoliul furnizorilor, poate emite oferte sau prelua comenzi în timp real, poate estima trenduri şi aprecia cu infinit mai multă acurateţe necesarul şi orizontul de aşteptare al pieţei.” Compania şi-a asumat şi rol de formator de piaţă, punctează Florentina Taudor, prin evenimentele pe care le iniţiază (Renania Academy, Workplace Safety Management Forum, Renania Executive Summer School) sau la care este partener-fondator (Safety Awards Gala).

De când a preluat mandatul de conducere a companiei, Florentina Taudor a remarcat o ciclicitate a cerinţelor pieţei. „Acum 13 ani, când mergeai să discuţi cu un SSM-ist (responsabil cu sănătatea şi securitatea în muncă) de la un client, trebuia să fii cel mai bun expert în elementele tehnice constructive ale produselor, să cunoşti în profunzime legislaţia şi să fii capabil să recomanzi produsele potrivite pentru fiecare risc de la locul de muncă al clienţilor noştri.” Produsele nu bifau atât de mult la capitolul design, confort sau ergonomie, iar furnizorii puteau jongla între producători, distribuitori, importatori şi puteai uşor pierde trasabilitatea. Acest lucru s-a modificat major odată cu introducerea Regulamentului 425, care a aliniat toată piaţa europeană şi a clarificat normele după care sunt testate şi marcate protecţia şi conformitatea produselor, indiferent de furnizor. „În prezent, conformitatea, trasabilitatea, respectarea cerinţelor sunt «de bază», iar focusul pieţei se pune mai mult de design, confort şi ergonomie. În plus, sustenabilitatea, a avea un furnizor responsabil şi pe care te poţi baza pe termen lung, care investeşte atât în conformitate cât şi în furnizarea celor mai noi tehnologii din piaţă, a devenit un element cheie în evaluarea clienţilor”, afirmă Florentina Taudor. În 28 de ani, Renania a reuşit să-şi crească numărul de clienţi, de la an la an. „Chiar dacă pe unii îi mai pierdem, sunt firme care se închid, totuşi reuşim să atragem anual mai mulţi clienţi noi, dar şi să extindem portofoliul de la companii multinaţionale, la mici întreprinzători sau chiar persoane fizice. Reuşim să facem acest lucru pentru că suntem atenţi la nevoile clienţilor, la mişcările de piaţă şi credem mult că safety este dincolo de porţile unei fabrici sau de casca de protecţie şi pantofii cu bot metalic. De peste 10 ani investim în dezvoltarea portofoliului de produse şi în conştientizarea importanţei utilizării echipamentelor de lucru”, adaugă Florentina Taudor.

Despre stil, decizii şi percepţii. Un manager învaţă sa facă faţă unei diversităţi situaţii cu care nu se confruntă în alte circumstanţe, povesteşte reprezentanta Renania. „Cum s-ar zice, face parte din fişa postului. Cele mai mari provocări sunt generate de fenomenele care nu sunt sub controlul nostru, cum ar fi pandemiile, mediul macroeconomic, contextul internaţional.” Tot ea vede inteligenţa artificială în prezent drept principala oportunitate, iar resursa umană ca fiind cea mai delicată provocare. „Toate acestea ne pun la încercare creativitatea, ne scot din rutina zilnică şi din zona de confort, dar sunt inevitabile dacă vrem să evoluăm pe direcţia noastră.” În opinia sa, tehnologia şi evoluţia rapidă a acesteia sunt extrem de importante. „Am investit în tehnologie din prima zi a mandatului ca CEO la Renania şi de atunci nu ne-am oprit. Utilizăm roboţi, analizăm permanent orice soluţie apărută în piaţă atunci când este vorba despre automătizări de procese”, spune reprezentanta companiei. Ea spune despre stilul său de management că se bazează pe principiile fundamentale ale formării, împărtăşirii, cultivării iniţiativei şi recompensării, care au permis dezvoltarea unui mediu de lucru motivant şi productiv.

Cea mai importantă decizie de business recentă e legată de lansarea PURA, divizia de curăţenie a Renania, povesteşte reprezentanta companiei. Creşterea a fost de 48% după primele 12 luni de la apariţia pe piaţă. „Despre efecte la scară mare vom detalia probabil în viitor, dar indicatorii spun că vor fi pozitive. Dacă n-ar fi, nu s-ar povesti.” Menţinând ca zonă de exemple produsele, cea mai puţin inspirată decizie de afaceri se leagă de achiziţia unui articol „din viitor”: EXOSKELETON. „Am văzut prima dată acest produs în SUA, în 2017, utilizat în producţia autovehiculelor (când se lucrează sub o maşină şi braţele sunt mereu deasupra capului). De atunci am prezentat deseori clienţilor din zona industrială acest produs, încercând să iau pulsul pieţei. În 2023, când am reuşit să aducem un produs certificat pentru piaţa europeană şi să îl dăm spre testare, interesul a fost minim. Nu mereu ceea ce credem noi că este util, de interes şi produce beneficii, coincide cu percepţia pieţei.” 

Despre viaţa la Târgu-Mureş, unde a trebuit să se mute odată ce a preluat funcţia actuală spune că este ca şi cum ar fi mereu în vacanţă. „Oraşul este o combinaţie de modern şi vechi, deschis, dar competitiv în anumite aspecte, cu oameni extraordinar de prietenoşi”, apreciază Florentina Taudor. Datorită apropierii de Cluj-Napoca, de Sighişoara şi de Sovata, există multiple atracţii şi o viaţă socială bogată, similară celei din Bucureşti, cu accent pe avantajul de economisire a timpului din trafic – Târgu-Mureş este un oraş relativ compact, ceea ce face deplasarea destul de convenabilă, detaliază executivul. Tot ea adaugă că gastronomia este ca o călătorie gustativă prin istoria şi diversitatea oraşului, fiecare gust şi aromă fiind o poveste în sine. „În concluzie, viaţa la Târgu-Mureş este ca un tablou în mişcare, cu fiecare percepţie oferind o nouă nuanţă de frumuseţe, invitându-te să explorezi şi să te îndrăgosteşti din ce în ce mai mult de acest oraş fermecător.” 

Art: https://www.businessmagazin.ro/business-hi-tech/cat-de-fashion-trebuie-sa-fie-echipamentele-de-protectie-22290220

Send this to a friend