Renania Insight

VR – Viitorul modei

VR – Viitorul modei

Realitatea virtuala este un segment in plina expansiune in marketingul digital si isi face loc destul de rapid in toate sectoarele business-urilor si ale retailerilor de fashion, incepand de la experientele din magazine, pana imbunatatirea totala a experientei consumatorilor. Adoptarea acestei tehnologii nici nu se mai pune in discutie , ci mai degraba, totul este o doar o chestiune de timp, pana cand brandurile si retailerii de moda o vor implementa cu succes pentru a
spori interactiunea cu consumatorul.

REALITATEA VIRTUALA?

Definitia realitatii virtuale porneste, fireste, de la definitiile cuvintelor „realitate” si „virtual”. Cuvantului „virtual” semnifica ceva posibil, care nu exista efectiv si cuvantul „realitate” este, de fapt, ceea ce noi experimentam zi de zi. Prin urmare, termenul de „realitate virtuala” inseamna, in estenta, o realitate posibila, dar care nu exista efectiv, ci este doar un anumit tip de emulatie a realitatii, o proiectie. Utilitatea acestei tehnici si-a dovedit relevanta deja, in randul brandurilor futuriste din vestimentatie si produse de lux. Una dintre cele mai populare moduri de a experimenta realitatea virtuala este printr-un set de ochelari.

EXPERIENTA VIRTUALA A MODEI?

Moda nu este primul lucru care iti vine in minte atunci cand vorbim despre realitatea virtuala dar, cu toate astea, tehnologia VR este utilizata in aceasta industrie intr-o varietate de moduri. In octombrie 2015, Tommy Hilfiger
a devenit primul retailer de moda care implementa seturi de ochelari destinati realitatii virtuale in magazinele sale, invitand cumparatorii sa se cufunde intr-o experienta 360 de grade a show-ului colectiei Toamna / Iarna. In 2016, brandul american de lux Coach ii calca pe urme, instaland de seturi de ochelari VR in magazinele sale din 10 mall-uri, din SUA, pentru a oferi consumatorilor un acces deplin la ultimul sau spectacol de moda. Anul trecut, retailerul Gap a dezvaluit un dressing room ce dispunea de tehnologia realitatii augmentata, si le permitea consumatorilor sai din magazine sa incerce colectia in mod digital, oferindu-le o experienta cu totul noua in magazin. Weiss si Gasking au anuntat un parteneriat intre 8i si L’Oréal SUA pentru a aduce un program de educatie unic pe piata, dedicat stilistilor de par. Acesta se va lansa impreuna cu marca lor profesionala de ingrijire a parului, Matrix. Din moment ce 8i permite crearea de holograme fotorealiste cu adevarat 3D pentru VR sau AR, privitorul se poate deplasa in jurul trainerului si a modelului pentru a-i observa din orice pentru ei unghi si se poate transpune, literalmente, in pielea trainerului (sau a hologramei), pentru a obtine un punct de vedere personal. Aceasta experienta ii ofera privitorului sentimentul ca s-a aflat fizic in salon si a participat la cursuri.

O EXPERIENTA INSPIRATA PENTRU CUMPARATOR

Introducerea realitatii virtuale pe piata este un mod eficient de a crea experiente de brand pe termen scurt, cu beneficii pe termen lung. Realitatea virtuala va transforma modul in care cumparam, ne jucam si traim. Imaginati-va ca achizitionati o bicicleta pentru fiul dumneavoastra dar, inainte de asta, sa aveti posibilitatea sa il vedeti (pe el sau avatarul) plimbandu-se cu ea pe strada, sa ii stiti culoarea, forma, stilul. Imaginati-va ca achizitionati o masina dar, inainte de asta, sa puteti sa va vedeti familia si cainele care se fac comozi inauntru. Orice scena pe care o vedeti intr-o reclama TV poate fi recreata cu ajutorul realitaii virtuale pentru a va transforma si personaliza total experienta de shopping. Asa cum lumile fizice si virtuale se intersecteaza prin intermediul realitatii virtuale, asa si cumparatorii vor experimenta produsele unui brand intr-un mod care este mai captivant decat oricand.

Send this to a friend